Чому текст на сайті не цікавить аудиторію? Помилки з точки зору SEO - Фенікс Індастрі

Чому текст на сайті не цікавить аудиторію? Помилки з точки зору SEO

Категорія
Блог студії
Дата публікації
21.06.2016
Переглядів
21

Без хорошого контенту немає ефективного SEO — це прописна істина з логічним обґрунтуванням. Коли на сайті відсутні корисні тексти, а оптимізатор в основному працює над закупівлею посилань, втрачається потенціал для просування ресурсу. Десятки або навіть тисячі сторінок можна наповнити цікавим відвідувачеві контентом.

Як результат:

  • збільшується відвідуваність;
  • позитивну динаміку показують поведінкові фактори;
  • підвищуються позиції сайту в пошуковій видачі;
  • зростає конверсія, а разом з нею — дохід власника ресурсу.

Це елементарно, але під час професійного аналізу багатьох сайтів можна зіткнутися з банальним нерозумінням очевидного або небажанням фахівців використовувати потужний потенціал контенту.

Найбільш негативний сценарій роботи сеошника — складання невеликого семантичного ядра для ресурсу з 10-30 запитів і створення за ними тексту на 4-5 сторінок для пошукових роботів. Популярність сайту починають піднімати за рахунок спроб поліпшити поведінкові чинники, накопичити кількість посилань. Ігнорується справжня завдання оптимізатора — зробити так, щоб ресурс відповідав на всі запитання відвідувачів.

Реалізувати цю функцію допоможе дійсно якісний текстовий контент, що написаний для людей і зачіпає хвилюючі читача питання. Нікого не цікавлять фрази на кшталт «краще рішення — купити кондиціонер у нас. Тоді він буде служити сто років і майже не споживати електрику».

Але якщо людина читає про те, як підібрати кліматичну систему для кімнати певного обсягу, що дають конкретні функції різних моделей, то автоматично починає довіряти ресурсу, схиляється до вирішення зробити покупку, не йдучи зі сторінки. Правда, навіть найкращий текст може показувати негативні результати. Щоб він «працював», потрібно виключити поширені помилки, що виникають під час написання та розміщення контенту.

Основні відмінності неефективного тексту

Ми вже розібралися з головною функцією контенту. Зрозуміло, що він повинен бути написаний професіоналом, а не копірайтером, який може похвалитися виключно кількістю знаків на годину. Чим більше фахівець отримає інформації про бізнес замовника, тим краще буде діяти на читача текст. Його ефективність знижується або стає нульовою під впливом наступних факторів:

  1. Переспам тексту ключовими фразами.
  2. Виділення ключів жирним.
  3. Відсутність форматування, чіткої структури.
  4. Безглузді заголовки й підзаголовки, відмова від них.
  5. Граматичні помилки.
  6. Створення тексту для роботів.
  7. «Вода» замість корисної інформації.

Розглянемо їх по порядку

1. Переспам як кращий метод потрапити під санкції

Важливо писати текст для людей, а не намагатися вмістити максимальну кількість ключових фраз у мінімальне число знаків. Яким би майстром не був копірайтер, він не зможе лаконічно помістити ключ через кожну сотню знаків. Та й ефективність заходу спірна. За переспам можна легко потрапити під фільтр пошукача. Бували випадки, коли сторінка пропадала з видачі через три запити. Прибрали один — ситуація нормалізувалася.

Золота пропорція: використовувати одне-три входження по ключам у тексті на дві-три тисячі знаків без пробілів. Краще зробити упор на якість, а не кількість, розподілити однотипні запити рівномірно, частково перефразувати їх. Потрібно досягти компромісу читабельності з включенням входжень. Якщо замовник наполягає на переспамі й вважає це відмінним способом підняти позиції сайту, варто розповісти йому про санкції, які можуть обернутися втратою трафіку в довгостроковій перспективі.

2. Шкода ключових фраз, виділених жирним

Класичний приклад кращого способу потрапити під фільтр пошукача й зробити текст нечитабельним — виділити ключі жирним шрифтом. Найчастіше копірайтер використовує виділення тільки заради того, щоб фрази було легше порахувати. Жирний шрифт відразу показує, як ключі розподілені, де знаходяться. Готовий текст передається SEO-фахівцю, який бездумно ставить його на сайт.

Потенційний клієнт ресурсу заходить на сторінку, бачить перед собою текст з ключовими словами, та ще й з виділеними. Чи буде він довіряти викладеній інформації, захоче хоча б прочитати її? Відповідь напрошується сама собою. Жирним потрібно виділяти головні тези тексту, за які «чіпляється око». Практична користь від окремого акцентування уваги на ключах відсутня.

3. Неструктуровані тексти й неправильне форматування

Ви отримали на руки відмінний текст, повний цікавої інформації, фактажу, переконливих аргументів, поставили його на сторінку ресурсу й отримали показник відмов вище 90%. Може бути, текст виглядає як простирадло з букв з пробілами?

Вихід один — відформатувати текст!

Потрібно створити виділення кольором, списки, позначити заголовки, пограти зі шрифтами, додати графічні елементи й спеціальні значки. Роботи на кілька хвилин, але чітко структурований текст відразу хочеться читати:

  • він легше сприймається;
  • краще запам'ятовується;
  • найефективніше «просуває ресурс».

4. Ви зрозуміли, про що буде йти мова в даному пункті? Може, варто написати так?

Заголовки

Коли заголовок відсутній або не несе інформаційного навантаження, текст не знайде читача.

Вплив заголовка в текстах на поведінкові фактори

Доведено, що заголовок привертає 80% уваги. Тексту дістаються решта 20%. Прочитавши заголовок, людина миттєво вирішує, чи варто витрачати час на все інше. Але навіть коли ефектну, інформативну й відповідну для тексту назву придумано, не можна втратити інтерес читача з перших рядків.

Необхідно використовувати класичну структуру статті в журналістиці:

  1. Тема — короткий факт, що привертає увагу.
  2. Хедлайн (Підзаг) — більш докладна розшифровка факту.
  3. Лід — вступ, підготовка до прочитання основної інформації.
  4. Корпус — найоб'ємніша частина тексту, розкриття проблематики.
  5. Резюме — заключне слово.

Розповідь йде від більш цікавого до менш цікавого. Читач «клює» на першу фразу тексту, його інтерес підтримує підзаголовок і лід. Основна частина читається вже автоматично. Через неї до людини доноситься головна думка, підкріплена в посиланні.

Дотримуючись чіткої структури, набагато легше збільшити конверсію. Ви можете переконувати потенційного споживача купити конкретну модель холодильника або взяти участь у черговій МММ. Якщо зацікавити його відразу і зменшувати градус дуже повільно, ставки на успіх зростуть. Та й ніхто не забороняє використовувати класичні статті для переходу на сторінку покупки. Цей давній прийом працює за умови якісного контенту.

5. Сайти з «ашіпкамі» не потрапляють у топ!

Пошукова машина не має нічого проти кількох помилок або помилок на сторінці, але про потенційних клієнтів такого не скажеш. У неосвічених продавців не купують навіть клієнти з 8 класами освіти. Це питання людської психології. Якщо «безграмотний» сайт просувається за рахунок покупки посилань, поведінкові фактори будуть «топити» його у видачі.

Фахівцеві з SEO або контент-менеджеру важливо в обов'язковому порядку перевіряти тексти хоча б через Word. Щоб уникнути помилок і провести більш детальний аналіз, можна скористатися спеціальними сервісами з платною підпискою.

6. Тексти для пошукових машин не використовують весь потенціал

Багато оптимізаторів воліють контент, який прочитає тільки пошуковий робот. Грамотно підбираються ключові запити, кількість входжень у тексті, заголовках і короткий зміст. Машина відмінно сприймає написане, але його не читає людина.

Краще пожертвувати деякими ключовими фразами, але зробити текст цікавим для потенційного користувача. Ви зможете отримати більш високу конверсію, адже сайти з текстами для роботів підтримуються на позиціях тільки завдяки авторитетності у пошукових систем. А це не назавжди.

7. Текст заради обсягу не поліпшить позиції сайту

Одна з головних помилок копірайтерів — виконувати обсяг, зазначений у ТЗ, але не надавати текстам смислового навантаження. Бувають, звичайно, іноді такі випадки, що вступне слово й стандартні фрази при всьому їх різноманітті допомагають компенсувати недолік фактів.

Найчастіше «водянисті» тексти — наслідок бажання швидше здати роботу. Та тільки читати п'ять вступних абзаців заради двох інформаційних пропозицій ніхто не буде. Ситуація схожа з текстами для роботів. «Вода» як переоптимізований контент відлякує відвідувача сайту. Він вважає за краще пошукати більш корисний ресурс і купити що-небудь там.

Загальні прийоми написання якісного тексту

Ми детально розглянули відмінні риси текстів, які не приносять результат. Щоб створити дійсно якісний матеріал, дотримуйтеся декількох елементарних правил.

Перевіряйте граматику. Слідкуйте за запитом у вступних конструкціях. Звертайте увагу на написання брендів. Складайте граматично правильні пропозиції, навіть якщо доведеться знехтувати вимогами SEO. Не починайте текст з «води».

Стимулюйте інтерес читача фактами. Причому не варто розповідати про прописні істини. Давайте фактаж про конкретний товар або фірму, послуги.

Заголовок повинен продавати контент. Саме від нього на 80% залежить зацікавленість користувача сайту в подальшому читанні. Пишіть зрозумілі, але цікаві заголовки й підзаголовки.

Маркери «чіпляються за очі». Список, виступаючий між масивними частинами тексту, привертає увагу елементом. Користувач вважає, що в ньому знаходиться найголовніше. Постарайтеся донести через список потрібну інформацію.

Дотримуйтесь логіки суджень і структури. Пишіть просто й зрозуміло. Не варто різко переходити від однієї думки до іншої. Текст повинен легко читатися представником цільової аудиторії ресурсу.

Правильне форматування контенту

Важливо не просто викласти на сторінку якісний матеріал, а й красиво подати його. Допомагають елементи форматування тексту:

  • заголовки;
  • жирний шрифт;
  • списки;
  • абзаци;
  • візуальний контент (діаграми, зображення, відео, інфографіка).

Читання триває, тільки якщо користувачеві подобається оформлення тексту. Важлива проста й зрозуміла структура з чітким виділенням головного, блоковим форматуванням, відмітними значками. Картинки, відео допомагають переключити увагу, в зручному форматі піднести людині інформацію. Прості графіки часто ефективніше цілих підрозділів тексту. Підзаголовки рятують матеріал від гортання. Можна використовувати таймери, помітні блоки з відгуками, інші класичні елементи лендінгу.

Основні тези статті коротко

Насамкінець висновки напрошуються самі собою:

  1. Потрібно писати тільки для людини, а не для пошукового робота.
  2. Перед тим, як почати створення матеріалу, необхідно оцінити читацьку аудиторію. Ви повинні розуміти, для кого пишете, щоб охопити проблеми, які цікавлять користувача.
  3. Завжди форматуйте тексти. Без красивого оформлення вони не знайдуть читача.
  4. Без якісного контенту можна забути про результативний SEO.
Ми отримали вашу заявку
Давайте обговорювати
Поля з * є обов'язковими для заповнення
Замовити проект
Поля з * є обов'язковими для заповнення