ТОП-5 трендів SEO оптимізації сайтів у 2021 році

Дата публікації
12.05.2021
Переглядів
350

Алгоритми ранжирування пошукових систем щороку поліпшуються.

В роботі алгоритму пошуку Google в 2021 році стануться зміни, анонси основних з них:

  • Заявлений перехід на Mobile First Index (березень);
  • Анонсовані метрики Web Vitals, які будуть використовувати при ранжируванні сайтів (травень).

Google E-At

  • E - expertise (Експертність)
  • A - authoritativeness (Авторитетність)
  • T - trustworthiness (Надійність)

Цей алгоритм впливає на ресурси мають можливість вплинути на здоров'я, безпека і фінансове благополуччя людини (YMYL - Your Money or Your Life).

Google E-A-T

До YMYL-сайтів можна віднести: 

  • сайти медичної тематики;
  • фінансова тематика;
  • новинні сайти;
  • сайти на тему юриспруденції та громадянських прав; 
  • інтернет-магазини і будь-які ресурси пов'язані з онлайн-оплатою;
  • сайти які впливають на благополуччя людини.

E - expertise (Експертність). Контент сайту грунтується на фактах. Очікується, що стаття буде розкривати тему, використовується тільки перевірена інформація.

Пошукова система Гугл проводить глибокий интент-аналіз, перевіряє відповідність контенту пошуковому запиту, розбирається в кликбейт-заголовках. Також здійснюється і перевірка асесорами. Якщо алгоритм Google на що не звернув уваги, з часом це помітить асесор.

Для підкреслення експертності:

  • Створені сторінки на одну тематику, але з поглядом з різних ракурсів. Зроблені тематичні публікації, які розкривають вузькоспрямовані моменти.
  • Відповідність контенту заголовків статті і мета-тегів.
  • Не вживаються кликбейт-заголовки.
  • Контент структурований. У статті додано: заголовки, списки, цитати, посилання.
  • Контент доповнено графіками, таблицями, зображеннями. Скрізь прописані атрибути.
  • На оцінку “Page quality” впливає контент допомагає сторінці досягти своєї мети. Сюди відносяться:
    • навігація на сайті,
    • фільтри,
    • хлібні крихти,
    • рейтинги,
    • форми підписки,
    • спливаючі вікна.

Все, щоб користувач отримав однозначну відповідь на свій запит.

A - authoritativeness (Авторитетність). Гугл хоче на сайті бачити, хто стоїть за створенням контенту. Хоче розуміти, чи є ця людина експертом і авторитетно його думка. Особливо жорсткі вимоги пошуковик пред'являє до авторитетності контенту YMYL сайтів.

Медичні статті пише лікар. Матеріали по ремонту Автомобіля — автослюсар, чи інший експерт у цій галузі. Рекомендації щодо дитячого виховання —психолог, педагог чи вихователь дитячого саду і т. д.

Для підтвердження експертності написаного і компетентності автора, для пошукача достатньо:

  1. Вказати ПІБ автора матеріалу;
  2. Наявність сторінки з профілем автора: стислий опис досвіду роботи, фотографія, інформація, що підтверджує авторитет;
  3. Посилання на соціальні мережі або портфоліо.

T - trustworthiness (Надійність). Контент повинен виглядати переконливо, щоб користувач довіряв сайту. Для встановлення довіри використовують наступні фактори:

  • розділ сайту «Про нас», де буде описано досвід, знання і фотографії команди сайту;
  • сторінка з інформацією про професійні досягнення;
  • наявність відгуків від клієнтів;
  • наявність відомостей про безпеку транзакцій;
  • політика конфіденційності та протокол HTTPS;
  • сторінка з гарантійними зобов'язаннями;
  • список перевірених постачальників, які дають гарантію на якість продуктів;
  • чинний розділ відповідей на питання;
  • дані про власника сайту, адресу, інші контактні дані;
  • рекомендації щодо безпеки використання продукту.

В рамках E-At рекомендується регулярно моніторити тональність відгуків про компанії. Необхідно займатися репутаційним менеджментом, адже це позначиться як на E-At і Page quality, так і на загальному інформаційному тлі бізнесу.

Page Experience

З цим оновленням Google буде т суворіше перевіряти знайомі нам метрики, які відповідають за якість сайту:

  • час затримки після першої дії;
  • оцінка зміщення макета;
  • адаптивність;
  • наявність HTTPS;
  • безпека;
  • відсутність нав'язливої реклами;
  • відображення основного вмісту.

Page Experience

Core Web Vitals

  • Largest Contentful Paint - Час відтворення самого великого видимого елемента на сторінці.
  • Cumulative Layout Shift - Зміщення елементів під час завантаження сторінки.
  • First Input Delay - Час між взаємодією і виконанням.

Web Vitals враховує безліч параметрів, але є три основні (Core), на які потрібно звернути увагу в першу чергу. Google визнає якісними ресурси, на яких:

  • швидка побудова основного вмісту;
  • низький час очікування до першого взаємодії з контентом;
  • візуально стабільні елементи контенту, що не перешкоджає взаємодії з ним.

Core Web Vitals

Докладніше з цим оновленням можна ознайомитися в статті: “Core Web Vitals - самий докладний гайд

Mobile-first Indexing

Mobile-first Indexing

Mobile First   нова модель індексації, при якій Google при ранжируванні сайтів, враховує мобільну версію сайту.

Основна відмінність в тому, що Google при ранжуванні сайту буде використовувати саме роботів для смартфонів. Тому важливо перевірити сайт на відповідність всіх вимог пошукової системи.

Раніше пошукова система сканувала повну версію сайту і на основі цього аналізу збирала рейтинг. Більшість користувачів заходили в інтернет через настільні комп'ютери. З часом заходи через мобільні телефони перевищили кількість користувачів десктопів. Пошукові системи зробили висновок, що кількість відвідувачів зі смартфонів збільшується і ранжування сайтів на основі десктопа стало менш корисним і популярним.

Головною стала мобільна індексація. Згідно з принципами Mobile-first indexing, пошукова система сканує мобільну версію сайту і використовує ці дані для створення рейтингу. Ті ресурси, у яких немає адаптивної або мобільної версії, автоматично пессімізіруются.

Для того, щоб перевірити, чи перевіряється ваш сайт роботом для смартфонів, слідкуйте за повідомленнями в Search Console на вкладці "Покриття".

Search Console

Індексування за фрагментами

Індексування за фрагментами

Формулювання «індексування» не зовсім підходить нововведення, Google індексує окремі фрагменти сторінки. Однак він навчився краще зонувати те, що знаходиться на сторінці, і відбирати ці фрагменти в цілях ранжирування:

  • Це ранжування частин тексту, а не алгоритм індексування. 
  • Першочергово це оновлення для лонгридов   невеликі сторінки змін не відчують.
  • На це не вплинути, всі зміни всередині пошуковика для самого Google.

Як відбувається індексація статей пошукачем Google

Індексація сторінок відбувається за наступною схемою:

  • алгоритмом виділяється сторінка сайту;
  • прибирається навігація, бічні панелі і футер;
  • визначається тематика статті;
  • збираються і фіксуються дані необхідні для ранжирування.

Зазвичай на сайтах кожна сторінка відведена під свою тематику. В контенті часто зустрічаються підзаголовки перераховують дані, які цілком можуть бути окремим запитом.

Зараз пошуковими системами не приділяється багато уваги подібним фрагментів тексту.

Після цього оновлення пошукова система Google почне порівнювати такі уривки тексту і демонструвати їх в результатах пошуку.

Для яких сайтів буде плюсом індексування за фрагментами

Алгоритм індексування за фрагментами стане плюсом для сайтів з лонгридами, він допоможе ранжируватися в пошуку Google тим уривками тексту, які шукають користувачі.

Новий алгоритм індексування займеться тим, що буде показувати в пошуку фрагменти з лонгридов. Даний алгоритм навчається на ходу, так як заснований на машинному навчанні. Він може вибрати з декількох слів до великих шматків тексту.

Популярное

ТОП-5 трендів SEO оптимізації сайтів у 2021 році
Алгоритми ранжирування пошукових систем щороку поліпшуються. В роботі алгоритму пошуку Google в 2021 році відбудуться...
12.05.2021
Читать
Унікальна торгова пропозиція (УТП) в маркетингу
Сучасний ринок наповнений великою кількістю пропозицій конкуруючих фірм. Для споживача це добре, тому що він може вибрати...
30.04.2021
Читать
Ми отримали вашу заявку
Давайте обговорювати
Поля з * є обов'язковими для заповнення
Відправляючи заявку ви погоджуєтеся з політикою обробки персональних даних.
або
Ви також можете написати нам у месенджери:
Замовити проект
Поля з * є обов'язковими для заповнення
або
Ви також можете написати нам у месенджери:
Перезвоните мне
Поля з * є обов'язковими для заповнення
або
Ви також можете написати нам у месенджери: