Директор організації Moz і постійний учасник багатьох великих конференцій з інтернет-маркетингу опублікував у щотижневій колонці цікаве дослідження, присвячене перспективам голосового, діалогового пошуку та його впливу на просування в довгостроковій перспективі.
Оскільки асистенти Cortana, Google Now, Siri постійно набирають популярність, аналітика може стати в нагоді фахівцям. Ми ж публікуємо коротку адаптовану підбірку корисних тез.
Поточний стан
Експерти спостерігають значне зростання пошукового трафіку через аудіозапити, але поки він не впливає на загальну стратегію інтернет-маркетингу. Google збільшує кількість запитів, результат за якими можна отримати, не переходячи на сторонній сайт. Віртуальні асистенти з радістю промовляють користувачеві інформацію або показують сторінку з видачею.
Новим місцем, де люди шукають інформацію, стають автомобілі з інтегрованими ОС. Поки вони теж не здатні до конструктивного діалогу з користувачем, але в майбутньому можливість обов'язково з'явиться. Зростання статистики аудіопошуку та швидких відповідей викликає лише більший попит на ігноровані раніше типи ключових запитів і види результатів. На сьогодні зміни несуттєві, але деякі все ж заслуговують на увагу.
Перспективи
- Кількість коротких відповідей виросте. Пошукові роботи почнуть пропонувати все більше інформації в готовому вигляді без переходу до джерела. Це вимагає від машини певної логіки й повного розуміння контексту, але якщо системи найбільших пошуковиків продовжать розвиватися, проблем не виникне.
- Пошуковики почнуть прибирати посередників. Якщо машина може сформулювати відповідь, використовуючи меншу кількість знаків, ніж у сторонніх джерелах, побудувати графік або таблицю, то навіщо звертатися на інші сайти?! Саме так будуть діяти пошуковики. Власникам ресурсів краще проаналізувати, наскільки наповнення відповідає тенденції швидких, точних і максимально лаконічних відповідей.
На які запити не варто покладатися?
З огляду на те, що пошукові системи будуть самостійно відповідати на багато запитів, потрібно орієнтуватися на ті, які поки складні для сприйняття машиною. Наприклад, просування за фразою «спортивна аналітика» цілком обгрунтоване, а на запит «результати ігор» пошуковик легко надасть інформацію з особистих джерел.
Якщо контент на сайті виходить узагальнити, презентувати користувачеві в простому форматі, то ресурс з більшою часткою ймовірності збереже трафік. Інакше він знаходиться під загрозою в довгостроковій перспективі.
Тактика
Зростання популярності щодо нових видів пошуку змушує виділити кілька цілком логічних тенденцій.
- Вибір ключових фраз вимагає спеціального аналізу. Причому як у версії для мобільних пристроїв, так і для традиційних десктопів. З'явиться потреба в інструментах, які виконують «мікрофонний» запит і показують, озвучують результати в контрольованих умовах.
-
Структуру відповіді слід оптимізувати під формат, який використовується пошуковими системами в готових відповідях. Сайти, що містять точні відповіді на питання, ранжуватимуться вище, а якщо на ресурсі є відповідна інформація в потрібному форматі, машина покаже її у вигляді готової відповіді з посиланням.
Причому відображення фрагмента у видачі не обов'язково негативно позначається на показниках переходів. Часто користувач хоче отримати більш детальну інформацію та натискає на посилання, а у власника ресурсу з'являється можливість показати рекламу.
- Приділіть увагу обсягам, а не відсотку аудіозапитів. За прогнозами, до кінця десятиліття частка запитів через асистенти зросте до 60% від загальної кількості, але класичні текстові також збережуть значну частину.
Не варто відразу перекваліфікуватися на просування за словами для аудіопошуку. Поки розглядайте голосові запити як додатковий інструмент.