Як могли помітити користувачі найпопулярнішого на сьогодні браузера Chrome від Google, в адресному рядку почало з'являтися попередження, що сайт, на який Ви перейшли, використовує небезпечний протокол НТТР для передачі захищених даних і інформації про банківські транзакції. В наступному великому оновленні Chrome маленьке попередження перетворилося у великий червоний банер. Його дуже складно буде не помітити.
Таким способом Google хоче підвищити безпеку інтернет-ресурсів і змусити нерозторопних розробників швидше перевести проекти на сучасний протокол шифрування HTTPS. За заявами авторитетних фахівців з Маунтін-В'ю, його використання обходиться дешевше, він більш безпечний і скоро повністю замінить застарілий НТТР. Але багато власників сайтів без ентузіазму сприйняли перспективу «переїзду». Давайте розберемося, чому це так важливо.
Основні відмінності протоколів
За інформацією з «Вікіпедії», НТТР спочатку розроблений для передачі гіпертекстових документів в HTML, зараз же використовується для довільних даних. Інакше кажучи, він служить для обміну будь-якою простою інформацією між сервером і браузером.
HTTPS — захищена версія традиційно протоколу. Вона дозволяє шифрувати всі дані, які проходять, включаючи конфіденційну інформацію користувачів, за допомогою криптографічних протоколів SSL або TLS. Переваги в плані безпеки очевидні.
Важливість HTTPS для оптимізації
Ми вже говорили, що в новій версії Chrome користувачі побачать велику «червону мітку» біля URL будь-якого сайту, який використовує небезпечне з'єднання. Якщо Ви хочете, щоб вона почала відлякувати як ЦА, так і потенційних клієнтів, в принципі можете не робити абсолютно нічого, а просто спостерігати за збільшенням показника відмов.
Наступна причина задуматися про «переїзд» — більше даних для аналітики. Наприклад, посилання для переходу на Ваш ресурс розміщені на сайтах, що використовують HTTPS. Сервіси веб-аналітики «розуміють», що деяка кількість трафіку йде з HTTPS-ресурсів на HTTP як Direct, що тягне за собою неточності й помилки в звітах. Якщо обидва сайти працюють на одному протоколі, трафік правомірно вважається реферальським.
Далі — більше. Основний «забійний» аргумент, покликаний прискорити перехід на HTTPS — перевага в ранжируванні. У Google ще два роки тому заявили, що сайти, які використовують безпечний протокол передачі даних, отримають «підвищення» в пошуковій видачі. Поки фактор вважається слабким, але все може змінитися вже в січні 2017. Так що своєчасний «переїзд» якщо і не допоможе Вашому ресурсу пробитися в топі на більш високі рядки, то гарантує збереження позицій, які можна легко втратити.
«Фенікс Індастрі» не може стояти осторонь від таких глобальних змін і не використовувати всі переваги, тому наші ресурси теж перейдуть на HTTPS у найближчому майбутньому.