Помилки і помилки замовників при розробці корпоративного сайту

Помилки і помилки замовників при розробці корпоративного сайту

Категорія
Cтатті
Дата публікації
05.04.2012
Переглядів
117

Сайт — це відмінний інструмент для вирішення завдань, пов'язаних з відомістю бренду й підвищенням продажів. Здавалося б — замовляй сайт, і проблема вирішена: потенційні клієнти знаходять сайт компанії через пошукову систему, знайомляться з послугами та товарами і купують їх.

Але найчастіше все буває інакше. Сайт запущений, а клієнтів не додається. В той же час у конкурентів справи йдуть якнайкраще. Замовник звинувачує у всьому розробників сайту, звертається до нових розробників, сайт переробляється, але історія повторюється. У чому ж помилка? Давайте розберемося.

Помилки на етапі проектування сайту

1. Розробку сайту можна доручити своєму системному адміністратору.

Хоч би яким був ваш системний адміністратор здібним, як правило, результат з цієї затії виходить плачевним. Створення сайту, виконане професійно, під силу лише команді, що складається з фахівців різних предметних областей: маркетолога, аналітика, проектувальника, дизайнера, верстальника, програміста, копірайтера, фахівця з просування. Чи зможе ваш системний адміністратор замінити всіх цих фахівців?

2. Я не хочу заповнювати ваші багатосторінкові опитувальники й анкети! Я можу повідомити вам назву своєї фірми, її вид діяльності, дати візитку з логотипом. Мені потрібен «просто красивий сайт», що тут незрозумілого?

На жаль, візитки або навіть корпоративного буклету недостатньо для розробки професійного сайту. Розробка сайту має на увазі не тільки графічне оформлення, але й проектування структури розділів, навігації, представлення ваших товарів і послуг у найбільш зрозумілому й привабливому вигляді. Тому для всіх буде краще, якщо ви відповісте на всі питання студії, викладені в опитувальнику, причому підійдете до цих відповідей усвідомлено. Інакше у студії не буде вихідного матеріалу для того, щоб створити сайт, який буде корисний вам і вашим клієнтам.

3. Можна створити якісний сайт у стислі терміни і майже безкоштовно — в мережі багато таких пропозицій!

Дійсно, ваш сайт може з'явитися швидко й за невеликі гроші, але швидше за все він буде низької якості. Розробка сайту — це робота декількох фахівців, у яких за плечима не один рік досвіду роботи та величезний багаж знань усіх тонкощів цієї вельми специфічної роботи. Оцінювати роботу всіх цих співробітників у пару тисяч гривень абсурдно. Задумайтесь, хто ці люди, які Вам запропонували створити сайт за таку суму. Пам'ятайте, скупий платить двічі!

4. Витрати на створення сайту незрівнянно менші, ніж на його підтримку.

Якщо під підтримкою сайту розуміти стабільне періодичне наповнення сайту, в тому числі й пошук, підготовку нової інформації, проведення кампаній з просування сайту, то витрати на підтримку можуть бути значно вищими, ніж на розробку. Заздалегідь поцікавтеся, скільки вам обійдеться підтримка сайту.

Помилки при розробці дизайну сайту

5. Найголовніше на сайті — це відмінний дизайн!

Насправді дизайн сайту важливий тільки його власнику, відвідувачам же набагато важливіше швидко знайти потрібний товар або послугу й контакти вашого офісу. Якісний дизайн необхідний лише на промо-сайтах, де ставка робиться на презентативність і «вау-ефект».

Поставте себе на місце клієнта: чи будете ви звертати увагу на дизайн сайту, якщо вам потрібно швидко знайти компанію-підрядника серед десятка пропозицій? Клієнт, швидше за все, вибере ту компанію, чий сайт відкриється в лічені секунди і з першого погляду буде зрозуміло, які товари й послуги пропонує компанія.

6. Намалюйте мені 3 варіанти дизайну, а я виберу один!

Щоб намалювати дизайн, потрібно чимало часу дизайнерів, який повинен бути оплачений. Безкоштовно малювати кілька варіантів, як правило, згодні тільки непрофесіонали. Але це не означає, що вони виконають свою роботу погано. Будь-яка веб-студія має портфоліо, за яким ви можете відразу оцінити її рівень і прийняти рішення, працювати з цією студією чи ні. Професіонали своєї справи зазвичай створюють один варіант дизайну, чому передує розробка та затвердження дизайн-концепції майбутнього сайту. При такому підході виключається необхідність виконувати кілька варіантів дизайну.

7. Я посиджу разом з вашим дизайнером, і ми разом зробимо те, що я хочу.

Помилка полягає в тому, що замовник завжди впевнений, що він найкращий дизайнер. Замовник здатний змінити початковий дизайн до невпізнання, перетворивши головну сторінку сайту в миготливу новорічну ялинку. Тому, щоб сайт не став заручником фантазій замовника і вирішував поставлені перед ним бізнес-завдання, перед розробкою дизайну потрібно спочатку розробити та затвердити дизайн-концепцію і прототипи основних сторінок. У цьому випадку сидіти замовнику разом з дизайнером не доведеться.

8. Візьміть за основу наш логотип на нашій візитці (бланку, листівці і т. д.) і зробіть дизайн сайту.

Для створення будь-якого графічного макета необхідні зображення в електронному вигляді високої якості або у векторному форматі. Якщо таких немає, не дивуйтеся, що вас попросять доплатити за оцифровку вихідних матеріалів.

Помилки на етапі передачі контенту

9. У нас немає контенту для сайту. Придумайте тексти самі, а ми, якщо що, підкоригуємо.

Для того щоб створити якісний контент для вашого сайту, потрібно мати чітке уявлення про вашу діяльність. Як правило, цю частину роботи замовник не хоче виконувати або у нього немає часу. Повірте, якщо ви чітко не скажете «ми займаємося тим-то і тим-то», то цього за вас не зробить ніхто.

10. Візьміть контент з такого-то сайту.

Багато замовників вважають, що можна скопіювати інформацію з сайтів конкурентів і розмістити її слово в слово у себе на сайті. Раз товари і послуги одні й ті ж, навіщо ж винаходити велосипед? Потенційному клієнту дійсно буде байдуже походження контенту, а ось пошуковому серверу буде зрозуміло, що зміст крадений, і нічого хорошого це сайту не принесе. При такому підході складно потрапити на перші сторінки видачі пошукових систем, а значить, ви будете втрачати значну частину потенційних клієнтів.

11. Розробники сайту зобов'язані знати, чим займається компанія замовника, і легко повинні відрізнити фото нашої останньої моделі верстата СДВ-12 від вже застарілого СДВ-11А.

На жаль, це не так. Для того щоб не допустити курйозних ситуацій, замовнику необхідно витратити час на сортування та обробку інформації.

12. Свій майбутній сайт ми легко наповнимо самі!

Якщо мова йде про великий корпоративний сайт, то підрахуйте, скільки може піти часу на збір інформації, обробку зображень та їх розміщення. Чи зможете ви виділити співробітника на такий тривалий час?

Помилки щодо пошукового просування сайту

13. Після запуску сайту його відразу почнуть відвідувати і він приноситиме дохід.

Це не завжди так. Для залучення людей на сайт необхідно постійно стежити за актуальністю інформації на сайті, проводити заходи із залучення людей на сайт, а це вимагає чималих зусиль і часу.

14. Сайт досить один раз наповнити контентом.

Пошукові системи влаштовані так, що сайтам з інформацією, яка часто оновлюється, віддається більша перевага. Інформація має тенденцію втрачати свою актуальність. Не варто дивуватися, якщо позиції сайту в пошукових системах будуть знижуватися. Робіть сайт цікавим, періодично оновлюйте контент, і нові відвідувачі не змусять себе чекати.

15. Сайт можна просунути на першу сторінку пошуковика за місяць.

Ця помилка виникла через строкаті рекламні оголошення, які пропонують вивести сайт у десятку за короткий термін. Як правило, швидкий зліт небезпечний повним видаленням сайту з пошукової системи. Не купуйтеся на рекламу!

16. Мій сайт на першому місці в пошуковій системі. Можна розривати контракт на просування сайту.

Сайт не може нескінченно довго займати провідні позиції у видачі пошукових систем. Конкуренти не дрімають. Потрібно постійно проводити комплекс робіт з моніторингу сайтів конкурентів, підтримувати свій сайт на провідних позиціях.

А тепер підсумуємо

При грамотному підході можна створити якісний сайт з оптимальним співвідношенням складових: ціна, якість, час.

  • Проаналізуйте ситуацію, що склалася на ринку, подумайте про перспективи розвитку компанії на найближчі роки. Задумайтесь, які завдання повинен вирішувати ваш майбутній сайт.
  • Запам'ятайте — корпоративний сайт робиться для ваших клієнтів, а не для вас самих, ваших колег і друзів. Ви повинні сформувати чітке уявлення про те, хто ваші клієнти і чого вони хочуть.
  • З першого погляду на сайт має бути зрозуміло, які товари й послуги пропонує ваша компанія. Повірте, в століття, коли люди цінують кожну секунду, мало хто буде читати довгий текст про компанію, вдивлятися в фото директора й читати його вітальну промову на головній сторінці сайту.
  • При підготовці інформації для сайту врахуйте, що копіювання матеріалів з інших сайтів може негативно вплинути на подальше просування сайту в пошукових системах. Пишіть унікальні тексти!
  • Після запуску сайту не намагайтеся розфарбовувати заголовки і текст в усі кольори веселки, робити текст миготливим та інші дурниці — це все ознаки дилетантства й знижує рівень довіри до вашого сайту.
  • При просуванні сайту врахуйте, що воно повинно бути плавним і поступовим. Не користуйтеся послугами дилетантів, які обіцяють просунути сайт у лічені дні на перші позиції, інакше це може обернутися повним крахом вашого сайту.
Ми отримали вашу заявку
Давайте обговорювати
Поля з * є обов'язковими для заповнення
Замовити проект
Поля з * є обов'язковими для заповнення