Електронна комерція за останні 5 років зросла на 60%. Пасивні прогнози фахівців про те, що інтернет-магазини не будуть відвідувати жінки, абсолютно не виправдалися. Навпаки, основна аудиторія інтернет-магазинів — саме жінки. В умовах, що склалися, створення інтернет-магазину — грамотний, впевнений крок уперед для будь-якого торгового бізнесу, що реалізує різноманітні товари.
Чи буде користуватися попитом ювелірний інтернет-магазин в сучасних економічних умовах, в умовах швидкого зростання онлайн-торгівлі? З цим питанням потрібно розібратися, перш ніж створити онлайн торгову точку.
Статистика продажів ювелірних виробів в інтернет-магазині
Перш ніж купити на сайті золоту каблучку з діамантом або смарагдом — дуже дорогу річ — клієнт хоче підтвердження: якість товарів на висоті, зовнішній вигляд виробу обов'язково ексклюзивний, що викликає захоплення в оточуючих.
Якщо поглянути на статистику, вдасться побачити: онлайн-реалізація золотих прикрас займає лише 6% від частки інтернет-продажів продукції, що реалізується за допомогою торгових сайтів. Для порівняння можна подивитися на статистику продажів смартфонів, ноутбуків, пральних машин, іншої електронної та побутової техніки. Цей ринок зайняв близько 60-80% від загальної частки продажів. Різниця величезна.
Навіть при такому великому розриві не потрібно відмовлятися від реалізації ідеї зі створення інтернет-магазину, що пропонує прикраси. За останні роки ювелірний ринок перебазувався в онлайн-простір, який показує статистику невблаганного зростання. Це свідчить про підвищення купівельного попиту на ювелірну продукцію, яка реалізується через Інтернет. Тому категорично відмовлятися від створення ювелірного інтернет-магазину не варто!
Щоб переконатися в правдивості та адекватності рішення зі створення онлайн-магазину, слід поглянути на статистику ювелірної онлайн-торгівлі в Америці. Ще якихось 2-3 роки тому онлайн-продажі прикрас становили не більше 4%, а сьогодні ця цифра вже більше 6%. Зростання не дуже стрімке, але стабільне. В Україні ця цифра може бути більшою, якщо говорити про зростання ювелірної інтернет-торгівлі. Конкурентів на цьому ринку в онлайн-просторі — мінімум. Фактично конкуренцію складати нікому, тому продажі обіцяють бути високими й дуже перспективними. Головне — правильно підійти до цього питання.
Сучасний інтернет-магазин — це не тільки торгівля, реалізація прикрас, але й великий каталог. Потенційний покупець може кілька годин поспіль без поспіху, в комфортних умовах розглядати каталог, вибираючи для себе всі можливі варіанти придбання ювелірної прикраси. Ознайомившись з асортиментом товару, покупець може піти в традиційну торговельну точку і здійснити придбання саме там.
Хоча неправильний підхід до організації сайту зможе відштовхнути, а не привернути покупця. Занадто строкатий колор, без кінця спливаючі рекламні проспекти, що заважають перегляду, — основні негативні моменти. Незручна структура інтернет-магазину теж заважає комфорту покупців, відштовхуючи потенційних споживачів.
Наша команда провела детальний аналіз практично всіх ювелірних онлайн-магазинів України. За підсумками діагностики ми склали кілька цінних рекомендацій, які допомагають зробити практично досконалим (за якістю) інтернет-магазин, ідеальний для покупців. Це допомагає збільшувати продажі в десятки разів.
Оформлення дизайну інтернет-магазину
Ідеальний варіант візуального оформлення — акцент на продукцію. В процесі розробки візуального оформлення найкраще включати 3 кольори. Не більше. Важливо, щоб відтінки підкреслювали товар, а не відтягували основний акцент на себе. Взяти до прикладу оформлення сайту, що реалізує коштовності — 925 Silver Jewellery. Кольори підібрані гармонійно. Чітко сфокусований акцент на запропонованій ювелірній продукції. Ніщо не заважає, не відволікає від головного заняття — вибирати й купувати ювелірні прикраси.
Ось яскравий приклад неправильного оформлення. Колір відволікає, дратує, не дає зосередитися на виборі товару.
Ідеальна структура каталогу
Перед тим як почнеться розробка сайту, дуже важливо продумати таку структуру каталогу, яка була б логічною, зручною для покупця. При великому асортименті ювелірного інтернет-магазину, а покупець повинен максимально швидко розібратися в категоріях товару, потрапити саме на ту, яка йому необхідна. Мінімум часу на пошук. Ось основний фактор ідеальної структури каталогу сайту.
От неякісна ілюстрація. Тут не дуже логічно представлена схема віртуального переліку.
Нижче вказано дуже вдалий приклад конструкції каталогу, зручної для клієнтів. У проспекті чіткий поділ категорій, максимально зручні фільтри, за якими покупець зможе вибрати потрібний товар, моментально орієнтуючись у великій кількості прикрас.
Швидкий підбір опцій
Для зручності відвідувачів зазвичай створюють віртуальний каталог, де за вказівками опцій, наприклад, типом дорогоцінного матеріалу, типом каменів, іншими параметрами вдається максимально швидко підібрати потрібний замовнику виріб.
На деяких сайтах не дуже зручний опціонний відбір. Наприклад, для демонстрації розміру кілець представлені окремі картки. Це створює повну плутанину. Покупцеві складно розібратися серед однотипних, практично однакових фотографій. Відрізняються вони лише згадкою розміру та найменуванням товару. Це створює плутанину, ускладнює процес вибору. Від таких непотрібних опцій краще відмовлятися.
Ймовірно, відвідувачі, що потрапили в таку плутанину, намагатимуться якомога швидше покинути сайт, щоб даремно не витрачати час.
Ідеальний варіант опціонного відбору — це фільтр товарів, коли з'являється можливість побачити саме той ювелірний виріб, який є у продажу в потрібному розмірі. Якщо відвідувач не користується такою опцією, без проблем потрібний розмір, наприклад, золотого або срібного кільця, він підбере на сторінці товару.
Інформаційне наповнення
У сучасному маркетингу існує один важливий принцип: компетентний зоровий ряд дорівнює купівельній спроможності. Чим цікавіше, спокусливіше виглядає ювелірна прикраса на фотографії в каталозі, тим вище попит. Виходить: зовнішній вигляд прикрас, спосіб подачі товару — ключова роль у продажах.
І не варто забувати, що ювелірні вироби повні різних дрібних деталей. Покупець, глянувши на фотографію в каталозі, повинен досконально розглянути кожну з них.
Фотографій бажано розміщувати кілька, причому з різних ракурсів. Весь фокус уваги обов'язково на виробі. Ніяких зайвих деталей. Це тільки буде відволікати покупців. Якщо знімок зацікавить користувача сайту, який розглядає каталог, з великою ймовірністю покупка відбудеться.
Якщо планується розмістити одне фото на сторінці виробу, робиться одна якісна фотографія з чіткою деталізацією всіх нюансів прикраси. З цією метою зазвичай робиться серія фотографій з одного ракурсу, але з різною фокусною відстанню. Кадри склеюються в одну картинку. Вуаля! Всі деталі в фокусі, покупець може детально розглянути картинку з прикрасою, заочно вивчивши всі плавні вигини й особливості виробу.
Ні в якому разі не варто користуватися фотошопом, штучно поліпшуючи якість реалізованого товару. Стандартна ситуація: покупцеві сподобався товар на сайті магазину. Він замовив прикрасу й отримав на руки ювелірну продукцію, яка не відповідає очікуванням. Відбувається відмова від покупки із зазначенням на невідповідності фото та ювелірної прикраси в реальному житті.
Не потрібно перевантажувати каталог безліччю фотографій, навіть якщо вони дуже якісні. Краще доповнити основний фоторяд виробів однієї фотографією товару на моделі. Така візуалізація дозволить зрозуміти, як прикраса виглядає в реальному житті.
Не зайве розмістити фотографію урочистої упаковки товару. Варто тільки згадати, що ювелірну прикрасу дуже часто приносять у дар. Тому покупцеві важливо заздалегідь бачити, яку він отримає упаковку при отриманні.
Пробитися в середовищі конкурентів на онлайн ювелірному ринку допоможе огляд товару 360 градусів. В інтернет-магазинах України, що реалізують ювелірні прикраси, ці маркетингові хитрощі, виграшна фішка практично не використовуються.
Але ж якщо згадати дослідження, проведене агентством eMarketeer, сучасна людина більшу частину часу проводить саме за переглядом відеороликів. Огляд 360 привертає увагу, дозволяє відвідувачеві онлайн-каталогу вивчити товар з усіх боків.
Відео 360 багаторазово підсилює ефект занурення, створює відчуття реальності. Невидимий бар'єр між джерелом інформації про товар і покупцем руйнується.
Крім того, в ролику варто докладно розповісти про товар.
Маркетингова фішка з оглядом ювелірних прикрас на 360 градусів з додатковим голосовим описом якісно впливає на можливість якнайшвидшої покупки.
Погано, коли фотографії на сайті відсутні або знімки зроблені неякісно. Це відштовхує відвідувачів, ніяк не сприяє продажам. Навпаки, мінімізує можливість реалізації товару.
Збільшення середнього чека. Організація допродажів
Достеменно відомо, що розпродажі збільшують середній чек. Це так звані допродажі. На сайті пропонуються знижки на набори прикрас. Для будь-якого онлайн-магазину це прийнятно. Практично на будь-якому движку сайту торгової точки (з реалізації ювелірної продукції) запропонована опція «пов'язані товари». До того ж цю опцію легко автоматизувати.
Робота з упередженнями
У більшості випадків низькі продажі ювелірних прикрас через інтернет-магазин пов'язані з безліччю упереджень, наявних у сучасних покупців. Існує поширена думка, що через онлайн-каталог можна купити тільки підробку, а не справжнє золото, платину. Щоб прибрати всі сумніви, довести клієнтам безпеку онлайн-покупки, засвідчити високу якість товарів, необхідно використовувати цікаві, а головне, дієві прийоми. Невеликі «фішки» істотно підвищать продажі, розвіють сумніви.
Потрібно дати клієнтам переконатися на власні очі, що товар якісний, гідний покупки. Для цього потрібно запропонувати замовникам кілька розмірів, наприклад, кілець — на вибір за розміром. Отримавши кілька примірників ювелірної продукції на руки, покупець особисто переконається в хорошій якості. Усвідомлює: картинка в каталозі нічим не відрізняється від високоякісного товару, доставленого кур'єром.
Мало хто з покупців достовірно знає розмір (наприклад, кільця), тому така додаткова послуга від інтернет-магазину виявиться до речі.
Гарантія на повернення товару — ще один дієвий спосіб роботи з переконаннями. На законодавчому рівні України дозволено повертати назад виключно браковані дорогоцінні прикраси. Хоча, якщо онлайн-магазин буде приймати назад товар, який не підійшов покупцеві, це стане ще одним вигідним плюсом, що збільшує відсоток довіри до сайту. Відповідно, це збільшує відсоток реалізації товару.
Це, звичайно ж, додаткові витрати, але онлайн-магазин, який має 10 і більше продажів на день, цілком може собі це дозволити. Витрати повністю окупляться.
Покупець, один раз звернувшись до такого магазину з широким спектром додаткових можливостей і гарантій повернення, обов'язково прийде сюди ще раз. Він порекомендує торгову точку своїм знайомим як таку, що заслуговує особливої довіри.
Вторинні придбання
Метрика, яка визначає долю ювелірної комерції в мережі, — ціна, проплачена за залучення покупців. САС — загальні матеріальні витрати на маркетинг.
За фактом, це повна вартість, яка була витрачена на залучення 1-го покупця в ювелірний інтернет-магазин. Згідно з цим фактором можна визначити, життєздатна модель онлайн-бізнесу чи ні.
САС постійно зростає через залучення нових методик просування товару в досить агресивному конкурентному середовищі.
Говорячи більш простими словами: якщо було витрачено 10 доларів, а виручка склала всього 5 доларів, бізнес вважається неприбутковим, реклама не окупила себе. Однак це не вирок. Вийти на рентабельність, отримати прибуток вдасться, якщо будуть проходити повторні продажі.
Для повторних продажів доведеться докласти чимало зусиль. Буде потрібен постійний контакт з потенційним покупцем. Потенційний замовник не повинен забувати про існування ювелірного інтернет-магазину. Потрібно створити зацікавленість споживача, постаратися повернути його ще й ще раз до перегляду онлайн-каталогу, а в подальшому — за покупками.
Нижче вказано кілька дієвих способів, які допомагають активно взаємодіяти з покупцями, залучати їх активну увагу до ювелірного інтернет-магазину:
- SMS-розсилка.
- Пропозиція бонусів, акцій, купонів на знижку товару.
- Картка з накопичувальними бонусами від покупок.
- Інформаційні e-mail-розсилки.
Доведеться активно рекламувати інтернет-магазин у соціальних мережах, тим самим взаємодіючи з потенційними покупцями.
Можна створити сторінку магазину в популярних соціальних мережах, наприклад, таких як Instagram. Звичайно ж, не можна забувати про Facebook, Twitter і тому подібні соцмережі.
Інформація про бонуси, знижки, акції, вигідні придбання повинна подаватися в стислому, насиченому, концентрованому вигляді. Ніякої води. Нічого зайвого. Тільки корисний контент, що привертає увагу, здатний зацікавити покупця.
Оформлення онлайн-замовлення
Не можна примушувати покупця заповнювати безліч полів, вказувати багато непотрібної, зайвої інформації. Мінімалізм — ось секрет успіху.
Навіть найтерплячіший покупець втомиться заповнювати поля, відмовиться від нудного, тривалого заняття, що займає багато часу.
Просте оформлення в три кроки — секрет успіху й великих продажів.
Необхідні поля для заповнення краще вмістити на одній сторінці.
Невеликий атмосферний магазин. Шоурум
Компактний шоурум — нова перевага для зростаючого ювелірного сайту. Це конкурентна перевага. У багатьох ювелірних сайтів України немає такої можливості — візуально продемонструвати коштовності наочно кінцевому споживачеві.
При відвідуванні шоурума покупцеві не доведеться оформляти попередню покупку або зворотний дзвінок на порталі. Іноді потенційні клієнти, побачивши, що сайт має у власності традиційний магазин, відразу ж відправляються туди за придбанням.
У шоурумі необов'язково повинен бути весь асортимент. Досить уявити відвідувачам топові ювелірні вироби. Для зручності варто додатково організувати привіз продукції за попереднім замовленням. Шоурум стане гарною підмогою до онлайн-продажу.
Результативні методики просування
Єдиної думки сьогодні з цього приводу не існує. Достеменно відомо: для перегляду тенденції результативності просування онлайн-магазину сьогодні можна використовувати спеціальний сервіс Google Analytics.
Цей метод дозволяє виявити, який же канал для залучення покупців працює найбільш ефективно.
Маркетингове просування в Мережі — сукупність кількох методик. Чим дорожчий товар, тим щільнішою та більш потужною повинна бути взаємодія з покупцем. Потрібно використовувати відразу кілька інструментів, декілька методів взаємодії. Тоді результат стане наочним, продажі не змусять себе чекати, бізнес швидко окупиться.
Нижче розглянемо кращі методики просування.
SEO
Деякі власники ювелірних сайтів вважають, що можна без професійної підтримки займатися СЕО. Думка вірна лише частково. SEO-просування буде правильним рішенням тільки на старті розвитку порталу.
У міру розкрученості сайту краще використовувати експертного залученого фахівця.
Увага! SEO просування ніколи не дає миттєвих результатів (на відміну від контекстної реклами). Чекати позитивного відгуку доведеться близько 3-6 місяців.
Контент-маркетинг
Раніше достатньо було розмістити в мережі текст, буквально напханий ключовими словами. Цього було достатньо, щоб контент-маркетинг відбувся. Сьогодні правила гри змінилися.
Текст повинен бути змістовним, цінним за своїм інформаційним наповненням. Це обов'язково унікальний контент, цікаві розповіді, привабливі барвисті зображення. Факт: користь у кожному рядку статті. Тільки такі тексти ефективні з точки зору контент-маркетингу.
Статті повинні бути такими, що запам'ятовуються. Тільки так покупець, який перебуває під враженням від прочитаного, запам'ятає магазин. Надалі він повернеться сюди, щоб зробити чергову покупку.
Соціальні мережі: правила
Методологія зростання популярності ювелірного сайту в соціальних мережах — SMM. У нашому столітті розкрутка через соцмережі, SMM — це реально великі, значні продажі. Головне — правильна організація. Потрібно розробити унікальну SMM-стратегію, суворо дотримуючись її політики. Для вироблення вигідної та максимально ефективної стратегії:
- проводиться конкурентний аналіз;
- складається портрет потенційного покупця;
- формулюється УТП (унікальна товарна пропозиція);
- формуються правила присутності в соцмережах.
Можна використовувати чисто комерційний стиль або формат, орієнтований на персональну зацікавленість. Підійде корисний і цікавий мікс. У цьому випадку представник інтернет-магазину публікує корисний тематичний контент на тему краси, ювелірних прикрас, правил вибору ювелірних прикрас і так далі.
Вся інформація, що надається в соціальних мережах, повинна бути емоційною, корисною, такою, що запам'ятовується. Контент потрібно доповнювати яскравими, якісними картинками, що запам'ятовуються з першого погляду. Якщо це пости в соцмережах — то обов'язково короткі, чіткі, ємні, без зайвої інформації.
Залишилися питання, як відбувається просування або розробка інтернет-магазину ювелірних виробів? Звертайтеся до нас. Обов'язково допоможемо, відповімо на всі питання, розвіємо сумніви.