Якщо ви є власником інтернет-магазину і хочете збільшити прибуток, ми допоможемо вам зрозуміти, з чого потрібно почати. І хоча в цьому питанні складно виділити тільки один пункт, так як до розвитку сучасного бізнесу для створення сприятливого клімату сьогодні ми поговоримо про KPI для маркетолога.
KPI: що це і яка його роль
Розшифровка KPI - Key performance indicators, що перекладається, як ключові показники ефективності. З їх допомогою можна визначити наявність проблем і шляхи їх усунення, проаналізувати ефективність роботи інтернет-магазину.
Онлайн маркетинг вимагає формулювання KPI і оцінки розвитку бізнесу з найперших днів існування. Деякі підприємці вважають, що аналітика марна на перших етапах. Ця позиція є невірною і надалі викликає проблеми в просуванні майданчика.
Якщо ви ставитеся серйозно до свого інтернет-магазину, вам варто розуміти, навіщо потрібні KPI показники і як їх аналізувати. З їх допомогою можна:
- досягти цілей. Ви можете порівнювати бажані параметри з тими, які є на даний момент. Ви зрозумієте, скільки залишилося працювати для отримання потрібного результату;
- аналізувати рекламні кампанії, своєчасно виправляти помилки;
- оцінити динаміку продажів торгового майданчика;
- оцінити окупність і конверсію проекту;
- визначити сильні і слабкі сторони інтернет-магазину.
Ключові показники ефективності грають важливу роль в розвитку бізнесу. І якщо ви хочете, щоб ваш магазин впевнено зайняв тверді позиції в своїй ніші, необхідно освоїти цілий ряд параметрів. Справа в тому, що для різних видів бізнесу існують різні цифрові показники. Тому перш, ніж заглиблюватися в цю тему, необхідно розуміти, що потрібно саме вам.
Після визначення цілей можна переходити вже до того, як розрахувати KPI.
Відстеження KPI
Маркетингові показники відслідковуються інтернет-маркетологами. У великих організаціях працює цілий штат досвідчених фахівців, які постійно аналізують і відстежують зміна параметрів для оптимізації діяльності бізнесу. Однак при бажанні ви можете навчитися і самостійно виконувати ці завдання. Багато що залежить від масштабності бізнесу і вільного часу.
Щоб зрозуміти, як розраховується KPI, ми розберемо найважливіші параметри:
- Трафік в маркетингу означає загальну відвідуваність майданчики за період, що цікавить. Він показує збільшення і зменшення кількості відвідувачів сайту, завдяки чому можна проаналізувати, які дії спровокували ці зміни. Цей показник також дає можливість зіставляти отримані параметри з даними конкурентів. Отримати необхідні цифри допоможе Google Analytics і Яндекс.Метрика.
- Конверсія покупок дає можливість проаналізувати кількість відвідувачів, які зробили замовлення в вашому магазині. Цей показник свідчить про ефективність торгового майданчика. Якщо відвідуваність висока, але замовлень немає, значить необхідно щось змінювати (УТП, опису товарів, заклики).
- Конверсія переглядів сторінок буде актуальною для магазинів з великим асортиментом. Це допоможе виділити найпопулярніші позиції і просувати їх, а товари з низьким попитом відсікти.
- ROI (окупність) дає можливість проаналізувати ефективність ваших вкладень в розвиток. Тобто, що ви витратили на рекламу і що отримали. Існує KPI формула, яка дозволяє прорахувати: (прибуток з продажів - вкладення на рекламу) / вкладення на рекламу × 100%.
- Покинуті кошика. Відразу постає питання - чому на останньому етапі клієнт не завершив оформлення замовлення. Варіантів може бути багато - забув, знайшов товар дешевше або більш вигідні умови доставки. Як же розрахувати? Припустимо в кошик кинули 30 товарів, а до закінчення дня так і не придбали товар тільки 5. Виходячи з цього, складаємо формулу: (30-5) / 30 × 100% = 25%.
- Середня вартість замовлення. Тут ви зможете оцінити, на яку суму розраховують ваші клієнти, скільки грошей вони готові віддати за товар. Саме таким чином ви зможете встановити найоптимальніші ціни.
- Цінність покупця. Цей параметр включає загальну суму, на яку вже скупився клієнт у вашому магазині. Він допоможе вам оцінити перспективність кожного покупця, які позитивно реагують на пропозиції, переходять по email-посиланнях. Це ті клієнти, заради яких варто вкладатися в рекламу.
З огляду на всі ці показники ефективності інтернет-маркетингу, ви зможете правильно розподіляти свої ресурси, грамотно оцінювати фінансові витрати, які в подальшому принесуть вам прибуток. Це дозволить збільшити продажі, а відповідно і дохід.