12 листопада 2015 року один з найпотужніших інструментів веб-аналітики Google Analytics відзначив своє десятиріччя.
У 2003 році компанія Google придбала продукт Urchin Software, який і послужив відправною точкою для розробки аналітичного інструмента, спрямованого на те, щоб допомогти веб-розробникам та інтернет-маркетологам зрозуміти краще свій бізнес і своїх клієнтів.
Google Analytics продовжує стрімко розвиватися, цифрові можливості даного аналітичного інструменту постійно розширюються та поліпшуються.
Давайте розглянемо 10 основних функцій Google Analytics, на думку віце-президента відділу по розробці Google Пола Мюре:
- Відстеження подій. Дозволяє відстежити поведінку відвідувача на сайті, його взаємодію з контентом і формами сайту. Завдяки даній функції стало легко відстежити специфічні дії користувача, такі як скачування pdf-файлу, завантаження або перегляд відео, заповнення форми замовлення або зворотного зв'язку.
- Звіти в режимі реального часу. Надає розуміння дій відвідувачів у режимі реального часу. Ця функція містить ряд найпотужніших звітів, які незамінні при запуску нових рекламних кампаній, перевірці міток при налаштуванні кампаній, для оцінювання впливу соціальних медіа.
- Багатоканальні послідовності, моделі атрибуції та атрибуція на основі даних. Багатоканальні послідовності — це перший крок для маркетологів по дослідженню воронки продажів, починаючи від останнього кліка на сайті та закінчуючи повним шляхом до конверсії. Наступним етапом була модель атрибуції, яка допомагає компаніям розподіляти значимість всіх маркетингових точок дотику в процесі конверсії. В даний час забезпечуються алгоритмічні моделі й новий набір звітів, які забезпечують більш високу точність вибірки з атрибуції.
- Диспетчер тегів. З ростом трудомісткості й складності цифрового маркетингу та збору даних у користувачів з'явилася потреба в більш спрощеній системі управління тегами. Гугл тег-менеджер об'єднує всі теги на веб-сайті в одному фрагменті коду й дозволяє легко управляти даними тегами за допомогою простого у використанні інтерфейсу.
- Академія аналітики. Для того, щоб маркетологи були завжди в курсі всіх оновлень інструменту Google Analytics, вдосконалили свої знання та вміння, була розроблена Академія аналітики, де можна знайти онлайн-уроки, відео та навчальні матеріали по роботі з даним інструментом. Ще одна «плюшка» для користувачів аналітики, що всі ці навчальні матеріали надаються абсолютно безкоштовно.
- Розширена аналітика сайтів за допомогою Universal Analytics. Це величезний крок інструменту Google Analytics у двох напрямках. По-перше, Universal Analytics допомагає вирішенню завдань з існуючими на сьогоднішній день різними типами пристроїв і екранів, пов'язуючи всі ці пристрої в єдиному поданні. По-друге, це основа для людей, які займаються аналітикою, що забезпечує їх такими функціями, як ID користувача та когортний аналіз.
- Протокол збору даних Measurement Protocol. Одна з основних функцій Universal Analytics. Даний протокол сприяв переходу платформи веб-аналітики до платформи цифрового маркетингу. Даний протокол збору статистики дозволяє користувачам відправляти, зберігати й візуалізувати дані за допомогою взаємодії з HTTP-запитами. Це дозволяє розробникам вимірювати взаємодію користувачів з їх бізнесом практично з будь-якого середовища, включаючи офлайнові операції та IoT пристроїв.
- Додаток для мобільних телефонів «Аналітика». Поряд зі стрімким зростанням кількості мобільних додатків і пристроїв, здатність виміряти й поліпшити і маркетингову продуктивність програми, і тестування програми стала критичною. Звіти в мобільному додатку «Аналітика» призначені для розробників мобільних додатків і фахівців з маркетингу, щоб вимірювати весь шлях мобільних користувачів від відкриття до початку завантаження. І коли цей додаток використовується спільно з функцією ID користувача, підприємства можуть краще зрозуміти крос-платформенну поведінку користувачів.
- Розширена електронна торгівля. Поліпшення вимірювань значень електронної торгівлі. Забезпечує чітке розуміння нових важливих показників про поведінку покупця і переходи, включаючи: відображення характеристик товарів, дії по додаванню в кошик, переходи всередині кампанії, успішність використання внутрішніх мерчандайзингових інструментів, процес оформлення замовлення і покупки.
- Ремаркетинг. Ремаркетинг за допомогою Гугл Аналітикс дозволяє легко створювати списки аудиторій на підставі поведінки відвідувачів Вашого веб-сайту або мобільного додатку. Дані аудиторії згодом можна використовувати для ремаркетингових кампаній в AdWords, GDN і DoubleClick Bid Manager.