Для успішного просування сайту важливо не тільки його оформлення, а й SEO-просування, до якого і відноситься збір семантичного ядра.
Семантичне ядро - це список всіх пошукових запитів користувачів, які призводять на сайт пошуковими системами.
Навіщо потрібна семантика
Семантика буде корисна на різних етапах розвитку проекту. Вона потрібна для SEO-фахівця, копірайтера, маркетолога, проектувальника, а також фахівця з контекстної реклами. Ключові слова є релевантними темі ресурсу.
Створення семантичного ядра необхідно для оптимізації сайту і рекламних оголошень. Контент на посадкової сторінці повинен максимально відповідати запитам користувачів, щоб залучити цільову аудиторію.
Етапи збору семантичного ядра:
- пошук ключових слів, які відображають зміст сайту;
- чистка отриманих слів і фраз, які не відповідають тематиці сайту;
- кластеризація (угруповання за змістом) певних запитів з подальшим розподілом по сторінках.
Збір семантичного ядра може відбуватися в ручному і автоматичному режимі.
Класифікація запитів
Щодня пошукові системи обробляють мільйони запитів з різних куточків планети. Користувачі шукають, де замовити їжу, купити одяг, розташування пам'яток і так далі. Для цього вони вводять в пошуковик слова і словосполучення, які відображають їх бажання. В результаті вони очікують побачити перелік сторінок з потрібною інформацією. Однак за яким принципом Google і Yandex відбирають сайти і визначають їх черговість? Є безліч чинників, що впливають на видачу, в тому числі і складання семантичного ядра.
Для роботи із запитами важливо знати їх класифікацію:
- Високочастотні (ВЧ). Такі запити є найпопулярнішими, так як їх найчастіше використовують для пошуку потрібної інформації. Однак це ж означає, що і конкуренція за цим ключам максимальна.
- Середньочастотні (СЧ). Їх ще називають "уточнюючими", так як до пошукового слова в цьому випадку додається ще пара слів для більш точного пошуку.
- Низькочастотні (НЧ). Це фрази, що складаються з 3-7 слів. Вони деталізують запит. При цьому чим більше уточнень в запиті, тим рідше він зустрічається.
Ключі та частоти мають відносне значення, в залежності від діяльності підприємства, регіону, конкуренції.
Як зібрати семантичне ядро сайту: рекомендації
Структура семантичного ядра повинна повністю відповідати тематиці сайту. Коли користувач шукає необхідну інформацію, для нього важливо швидко знайти сторінку, яка задовольнить його потребу в продукт або послугу. Якщо виданий пошуковою системою сайт не буде відповідати запиту, людина просто закриє сторінку. Це нікому не принесе користі, але ще і може нашкодити позиції ресурсу у видачі, так як пошукові системи з кожним роком все більше посилюють вимоги до сайтів.
При зборі семантичного ядра також не забудьте про:
- ретельний аналіз і відбір запитів. Не всі отримані ключові фрази будуть корисні для пошукової оптимізації. Одні ключі видаляються зі списку, інші об'єднуються для отримання нових низькочастотних фраз;
- видалення слів, які не відповідають діяльності компанії;
- додаток семантичного ядра фразами, які за змістом перетинаються з основними ключовими словами. Необхідно знайти асоціації, що сприяють пошуку ресурсу;
- заспамленності. Не перевантажуйте сторінку ключовими фразами, інакше пошукові системи визначати її, як заспамленності. Це погано позначиться на видачу;
- читабельність ключів. Якщо фрази будуть вписані некоректно або нечитабельне у вигляді набору слів, сайт може потрапити під фільтр пошукових систем.
Якщо ви вирішили з'ясувати, як збирати семантику, щоб спробувати зробити це самостійно, запасіться терпінням і великим бюджетом. Вчитися на власних помилках і експериментувати з ключами можна, тільки є висока ймовірність попадання сайту в бан пошукових систем за невідповідність їх вимогам.
Також є спеціальні програми для підбору ключових слів, до яких відноситься Serpstat, Keyword Tool, Яндекс Wordstat, Key Collector, Spy Words, планувальник ключів від Google та інші. Однак якщо ви не знаєте, що потім робити з отриманими запитами, краще зверніться до досвідченого SEO-фахівця.
З чого почати?
Найкраще формувати семантичне ядро для інтернет-магазину або будь-якого іншого ресурсу на початковому етапі до запуску сайту або сторінки. Це дасть можливість відразу створити майданчик, відповідну очікуванням вашої цільової аудиторії.
Все починається з попередньої структури сайту, яка після збору і чищення ключів буде розширюватися і доповнюватися необхідними сторінками. Адже щоб зрозуміти, які запити потрібно залишити, потрібно аналіз бізнесу і особливостей товару або послуги.