Власники багатьох ресурсів використовують безкоштовну систему захисту від роботів reCAPTCHA, що розробляється Google. Експерти давно визнали її ефективність, але останні роки існувала проблема зі зручністю для користувачів сайтів.
reCAPTCHA зразка 2010-2013 року вимагала від користувачів кмітливості й хорошого зору — потрібно було розшифровувати цифри й букви з розмитого зображення. Відзначимо, що ввести заповітне слово правильно іноді не вдавалося навіть людям зі 100% грамотністю і зором, через що витрачалися зайві нервові клітини.
У 2014 пошуковий гігант оновив механізм сервісу, зробивши його більш зручним. Вам потрібно було просто поставити галочку в графі «я не робот», а система приймала рішення про правдивість дії на основі відстеження поведінки на сторінці. Якщо виникали сумніви, вас просили вибрати з 9 картинок з тваринами всіх котиків, переписати номер будинку з фотографії таблички і т. д.
У 2017 reCAPTCHA стає невидимою. Високий рівень алгоритму, що працює на основі машинного навчання, відрізняє живих користувачів від роботів без будь-якої взаємодії. Система відстежує поведінку користувача аж до руху курсора миші по сторінці й відкриває доступ до захищених капчею елементів без зайвих натискань. Якщо reCAPTCHA засумнівається, що ви не робот, буде активована стандартна процедура перевірки.