Юзабіліті сайту — це, іншими словами, простота й зручність користування сайтом. Якщо сайт Ваш розкручений в пошукових системах, на нього заходять тисячі відвідувачів, але конверсія з сайту дуже маленька або її взагалі немає, необхідно в першу чергу звернути увагу на usability Вашого сайту.
Перевірити, наскільки ваш сайт зручний для відвідувачів, дуже легко. Досить подивитися, як швидко й легко людина, яка Ваш ресурс бачить вперше, зможе зорієнтуватися в його структурі, знайти потрібну їй інформацію. Якщо відвідувач зорієнтується за кілька хвилин, то у вашого сайту високий рівень юзабіліті, якщо ж він проведе на сайті кілька десятків хвилин, перш ніж знайде те, що потрібно, значить рівень usability дуже низький, тому й конверсія з вашого сайту мізерна або відсутня. У другому випадку потрібно терміново звертатися до досвідчених дизайнерів хорошої веб-студії та міняти дизайн і структуру сайту, робити його більш зручним.
Можна виділити кілька найпоширеніших помилок в юзабіліті сайту:
- Сайт перенасичений рекламою. Одна з найбільш поширених помилок. На сайтах, на яких надлишок реклами, складно зорієнтуватися відвідувачеві, так як безліч рекламних банерів відволікають і дратують.
- Спливаючі вікна. Наявність спливаючих вікон на сайті також дратує та відштовхує відвідувачів, тому використовувати їх на своєму сайті не рекомендується або розміщувати, якщо ці вікна доречні й повідомляють будь-яку важливу інформацію (суперакція чи мегазнижки).
- Непридатні для читання тексти. Досить часто на сайті розміщують тексти, які прочитати неможливо — це відсутність контрасту між текстом і фоном сторінок, занадто дрібний шрифт текстів або занадто яскраві кольори в тексті або на тлі сторінки, від яких людське око швидко втомлюється, що також негативно впливає на читабельність.
- Відсутність форматування тексту. Дуже часто тексти на сайті не відформатовані, немає відступів, абзаців, поділу тексту на смислові блоки, виділення найголовнішої та ключової інформації. Це дуже ускладнює читання тексту і сприйняття інформації, такі тексти жоден відвідувач читати не буде.
- Відсутність навігації на сайті. Одна з найпоширеніших помилок в юзабіліті сайту — це відсутність навігації. Відвідувач повинен з легкістю перейти в будь-який розділ сайту і з такою ж легкістю повернутися до попереднього розділу, на попередню сторінку або на головну сторінку сайту. Відвідувач завжди повинен розуміти, в якому розділі та на якій сторінці сайту він знаходиться. Це одне з найважливіших правил, яким слід керуватися при розробці структури сайту. Для зручності навігації найпростішим і поширеним модулем є «Хлібні крихти».
- Пошук по сайту. Якщо Ваш сайт містить більше 3-х сторінок, необхідно розмістити пошук по сайту. Це значно спростить пошук потрібної інформації відвідувачеві Вашого сайту, а отже — зробить його більш зручним.
- Відсутність або неправильне оформлення помилки 404. Якщо відвідувач потрапляє на сторінку, якої немає на сайті (невірно ввів назву сторінки або сторінка була видалена з ресурсу), він повинен бачити сторінку помилки 404, яка оформлена в стилі сайту і повідомляє відвідувачеві, що йому робити, щоб повернутися на головну сторінку сайту або на попередню сторінку.
Ми постаралися описати в цій статті найпоширеніші помилки в юзабіліті сайту. Це далеко не всі помилки, яких допускаються на стадії розробки сайту. Тому для того, щоб Ваш сайт був не тільки красивим, але й зручним, а значить, сприяв продажам, необхідно звертатися за створенням сайту виключно до професіоналів.
У процесі створенні сайту пам'ятайте, що Ви його робите в першу чергу для людей, які в подальшому можуть стати Вашими клієнтами.