Найпоширеніші помилки в Юзабіліті (usability) сайту - Фенікс Індастрі

Найпоширеніші помилки в Юзабіліті (usability) сайту

Категорія
Cтатті
Дата публікації
11.05.2012
Переглядів
105

Юзабіліті сайту — це, іншими словами, простота й зручність користування сайтом. Якщо сайт Ваш розкручений в пошукових системах, на нього заходять тисячі відвідувачів, але конверсія з сайту дуже маленька або її взагалі немає, необхідно в першу чергу звернути увагу на usability Вашого сайту.

Перевірити, наскільки ваш сайт зручний для відвідувачів, дуже легко. Досить подивитися, як швидко й легко людина, яка Ваш ресурс бачить вперше, зможе зорієнтуватися в його структурі, знайти потрібну їй інформацію. Якщо відвідувач зорієнтується за кілька хвилин, то у вашого сайту високий рівень юзабіліті, якщо ж він проведе на сайті кілька десятків хвилин, перш ніж знайде те, що потрібно, значить рівень usability дуже низький, тому й конверсія з вашого сайту мізерна або відсутня. У другому випадку потрібно терміново звертатися до досвідчених дизайнерів хорошої веб-студії та міняти дизайн і структуру сайту, робити його більш зручним.

Можна виділити кілька найпоширеніших помилок в юзабіліті сайту:

  1. Сайт перенасичений рекламою. Одна з найбільш поширених помилок. На сайтах, на яких надлишок реклами, складно зорієнтуватися відвідувачеві, так як безліч рекламних банерів відволікають і дратують.
  2. Спливаючі вікна. Наявність спливаючих вікон на сайті також дратує та відштовхує відвідувачів, тому використовувати їх на своєму сайті не рекомендується або розміщувати, якщо ці вікна доречні й повідомляють будь-яку важливу інформацію (суперакція чи мегазнижки).
  3. Непридатні для читання тексти. Досить часто на сайті розміщують тексти, які прочитати неможливо — це відсутність контрасту між текстом і фоном сторінок, занадто дрібний шрифт текстів або занадто яскраві кольори в тексті або на тлі сторінки, від яких людське око швидко втомлюється, що також негативно впливає на читабельність.
  4. Відсутність форматування тексту. Дуже часто тексти на сайті не відформатовані, немає відступів, абзаців, поділу тексту на смислові блоки, виділення найголовнішої та ключової інформації. Це дуже ускладнює читання тексту і сприйняття інформації, такі тексти жоден відвідувач читати не буде.
  5. Відсутність навігації на сайті. Одна з найпоширеніших помилок в юзабіліті сайту — це відсутність навігації. Відвідувач повинен з легкістю перейти в будь-який розділ сайту і з такою ж легкістю повернутися до попереднього розділу, на попередню сторінку або на головну сторінку сайту. Відвідувач завжди повинен розуміти, в якому розділі та на якій сторінці сайту він знаходиться. Це одне з найважливіших правил, яким слід керуватися при розробці структури сайту. Для зручності навігації найпростішим і поширеним модулем є «Хлібні крихти».
  6. Пошук по сайту. Якщо Ваш сайт містить більше 3-х сторінок, необхідно розмістити пошук по сайту. Це значно спростить пошук потрібної інформації відвідувачеві Вашого сайту, а отже — зробить його більш зручним.
  7. Відсутність або неправильне оформлення помилки 404. Якщо відвідувач потрапляє на сторінку, якої немає на сайті (невірно ввів назву сторінки або сторінка була видалена з ресурсу), він повинен бачити сторінку помилки 404, яка оформлена в стилі сайту і повідомляє відвідувачеві, що йому робити, щоб повернутися на головну сторінку сайту або на попередню сторінку.

Ми постаралися описати в цій статті найпоширеніші помилки в юзабіліті сайту. Це далеко не всі помилки, яких допускаються на стадії розробки сайту. Тому для того, щоб Ваш сайт був не тільки красивим, але й зручним, а значить, сприяв продажам, необхідно звертатися за створенням сайту виключно до професіоналів.

У процесі створенні сайту пам'ятайте, що Ви його робите в першу чергу для людей, які в подальшому можуть стати Вашими клієнтами.

Ми отримали вашу заявку
Давайте обговорювати
Поля з * є обов'язковими для заповнення
Замовити проект
Поля з * є обов'язковими для заповнення