Для інтернет-магазину є такий важливий показник, як лояльність користувача, або User Experience (UX). Цей термін позначає враження користувача від відвіданого магазину. Чим він вищий, тим більша ймовірність, що відвідувач зробить покупку й буде заходити на Ваш сайт знову й знову. Мало привернути відвідувача на сайт за допомогою різних видів просування сайту, необхідно також переконати його зробити покупку або дію саме на Вашому сайті.
Природно, кожен власник онлайн-бізнесу хоче, щоб враження від його ресурсу було найвищим, для цього на етапі створення інтернет-магазину необхідно врахувати багато моментів:
- Зручність користування, або Usabillity
Як ми вже згадували раніше в статті про читання текстів, текст на сайті повинен бути легко прочитуватися. Бажано використовувати на сайті розмір шрифту не нижче 12 px, оптимально — 14-16 px.
Дрібніший текст можна використовувати для будь-яких приміток та іншої другорядної інформації. Для описів і характеристик товарів, переваг компанії, корисних статей, інформації про оплату та доставку текст повинен бути таким, що легко читається.
- Потрібно виділяти головне
Для кожної сторінки інтернет-магазину необхідно розділяти інформацію на головну й другорядну, щоб на головній можна було зробити акцент, виділити її, привернути увагу відвідувача.
Жоден відвідувач, який шукає той чи інший товар в інтернеті, не зверне увагу на величезний текст на сторінці, на яку він потрапив з пошукової системи, в 90 випадках зі 100 він навіть не стане його читати.
Ви повинні пам'ятати, що рішення піти зі сторінки або залишитися відвідувач приймає за кілька секунд. В першу чергу потенційний клієнт подивиться на заголовки й картинки, потім — на кнопки та додаткові посилання, і тільки в останню чергу прочитає текст, якщо він буде грамотно оформлений.
- Наявність працюючого пошуку на сайті
Пошук на сайті повинен бути не «для краси», а для якісної та швидкої роботи. Великим плюсом буде наявність спливаючих підказок у пошуку.
- Наявність повної інформації про товар
Для того, щоб зробити покупку в інтернет-магазині, користувач повинен отримати відповіді на всі свої питання.
Основні питання, які повинні бути висвітлені на сайті:
- назва товару;
- зображення товару;
- ціна товару;
- термін, вартість і способи доставки;
- способи оплати товару;
- гарантійні зобов'язання.
Відповіді на всі ці питання відвідувач повинен з легкістю знайти в момент прийняття рішення про покупку товару.
Додатковими перевагами Вашого магазину будуть відповіді на додаткові питання, які дозволять не тільки зробити у Вас покупку, але й запам'ятати Вас і стати Вашим постійним відвідувачем і клієнтом.
До додаткових питань можна віднести:
- відгуки інших покупців про товар;
- відеоогляд товару;
- популярність даного товару;
- які аксесуари або комплектуючі є до товару;
- наявність різних кольорів;
- чи є які-небудь знижки на товар.
Чим більше відповідей на додаткові питання у Вас в інтернет-магазині знайде покупець, тим більша ймовірність, що він стане Вашим постійним клієнтом і буде рекомендувати Вас друзям і знайомим.
- Звернення на ім'я до клієнтів
Ведіть базу зареєстрованих користувачів і Ваших покупців, при повторному зверненні у Ваш магазин звертайтеся до клієнта по імені. Будь-якій людині буде приємно, що її знають і про неї пам'ятають. А якщо Ви зробите клієнту ще який-небудь подарунок або знижку, йому буде вдвічі приємніше.
Не потрібно робити величезних форм для реєстрації на сайті або для оформлення замовлення. З досвіду можемо сказати, що це відлякує потенційних покупців і є поширеною причиною переривання покупки. Для оформлення замовлення досить імені та номера телефону, за яким Ваші менеджери можуть передзвонити і в телефонному режимі дізнатися вже всю необхідну інформацію.
Дуже зручний спосіб входу на сайт — через логін у соціальних мережах, у такому випадку також не потрібно заповнювати ніяких додаткових форм.
- Нагадування клієнту про інтернет-магазин
Необхідно періодично надсилати листи Вашим зареєстрованим користувачам про новинки або свіжі акції та знижки у Вашому інтернет-магазині. Головне, щоб такі розсилки не розглядалися Вашими клієнтами як спам.
Не забувайте, що клієнт повинен підтвердити свою згоду на подібні розсилки від Вас і мати можливість відмовитися від них згодом. Свобода вибору для клієнта — це дуже важливо. Ваша ж задача — організувати цікаві розсилки для покупця, щоб йому цікаво було стежити за Вашими новинами.
Виконання всіх вимог, описаних вище, підвищить лояльність відвідувачів до Вашого інтернет-магазину й забезпечить повторні відвідування та покупки на Вашому сайті.